گجت نيوز | اخبار فناوري هاي روز دنيا گجت نيوز | اخبار فناوري هاي روز دنيا .

گجت نيوز | اخبار فناوري هاي روز دنيا

فناوري هاي جديد در سال 2016

تكنولوژي

مجمع جهاني اقتصاد و مجله Scientific American با در نظر گرفتن معيارهايي همچون ارتقاي زندگي، تحول صنعت و حفظ سياره، به معرفي بزرگترين دستاوردهاي فناورانه سال ۲۰۱۶ پرداختند.

به گزارش ايسنا به نقل از ياهو، اين سازمانها اكنون فهرستي از ۱۰ فناوري برتر را معرفي كرده‌اند كه سال ۲۰۱۶ يك نقطه عطف در توسعه آنهاست.

نانوحسگرها و اينترنت نانو اشيا

از بدن انسان تا ماشين‌آلات، نانوحسگرها به بشر اجازه داده‌اند تا به ارزيابي، سنجش و تعيين كميت عملكرد سيستم‌ها بپردازد. اينترنت نانو اشيا اين مساله را يك گام به جلوتر برده و اين حسگرها را براي ارائه ديدگاهي جامع و متصل از سيستم‌ها، شبكه‌بندي كرده است.

باتري‌هاي نسل آينده

انرژي تجديدپذير در مبارزه بين عرضه و تقاضا گير كرده است. خوشبختانه، پيشرفت در ذخيره انرژي در باتري‌هاي حاوي تركيباتي مانند سديم، آلومينيوم و روي، امكان پشتيباني از شبكه‌هاي برق كوچك را براي تامين انرژي روستاها فراهم كرده است.

زنجيره قالب

زنجيرهٔ قالب (بلاك‌چين) يك مدل از پايگاه داده توزيع شده است كه در ايجاد “بيتكوين” به جهان معرفي شد. اين پايگاه داده به صورت مستمر، فهرستي از ركوردها را كه هر كدام به گزينه‌هاي قبلي فهرست ارجاع مي‌دهند، حفظ مي‌كند و بدين وسيله در مقابله با تضعيف يا بازنگري غيرمجاز تقويت مي‌شود. اين فناوري يكي از اخبار بزرگ سال ۲۰۱۶ است.

مواد دو بعدي

اگرچه وقتي پاي مواد تك لايه اتمي به ميان مي‌آيد، گرافن حرف اول را مي‌زند، اما هزينه‌هاي كاهش يافته توليد به ساير مواد دو بعدي اجازه ظهور داده كه ممكن است در آينده بتوانند در دستگاههاي پوشيدني يا فيلترهاي هوا كاربري داشته باشند.

خودروهاي خودران

خودروهاي كاملا مستقل هنوز راه زيادي تا واقعي شدن دارند اما به گفته مجمع جهاني اقتصاد، خودروهاي خودران مي‌توانند جان انسان‌ها را نجات داده، انتشار آلاينده‌ها را كاهش دهند و در كل، اقتصاد و جامعه را ارتقا بخشند.

اندام روي تراشه

محققان با توليد اندام مصنوعي مينياتوري مي‌توانند مكانيزم و رفتار آن‌ها را بدون نياز به كاربري اندام واقعي در آزمايشگاه مشاهده كنند. اگرچه اين فناوري هنوز در مراحل اوليه قرار دارد اما پتانسيل آن براي متحول كردن تحقيقات پزشكي زيستي زياد است.

سلول‌هاي خورشيدي پروسكايت

اين سلول‌هاي خورشيدي جديد از سه مزيت در مقايسه با مواد فتوولتائيك سنتي برخوردار هستند. ساخت اين سلول‌ها ساده‌تر بوده، مي‌توانند بطور عملي در همه جا بكار گرفته شوند و به شكل بهينه‌تري نيرو توليد مي‌كنند.

اكوسيستم هوش مصنوعي باز

مدت زيادي طول نخواهد كشيد تا دستيارهاي ديجيتالي هوشمند اپل و مايكروسافت همچون سيري و كورتانا در زندگي بشر متداول‌تر شوند. با كمك پردازش زبان طبيعي، الگوريتم آگاهي اجتماعي و افزايش ذخاير داده‌ها، اين ربات‌هاي هوشمند اكنون هوشمندتر هم شده‌اند.

اپتوژنتيك

پيشرفت‌هاي اخير در حوزه اپتوژنتيك كه شامل استفاده از نور براي كنترل نورون‌ها در بافت زنده است، دانشمندان را قادر ساخته تا به عمق بيشتري در مغز رسوخ كنند و درمان بيماري‌هاي مغزي را ارتقا ببخشند.

مهندسي متابوليك سيستم‌ها

به گفته اين مجمع، دانشمندان اكنون شروع به رمزگشايي از اجزاي سازنده زيست‌شناسي به شيوه‌هايي كرده‌اند كه آنها را قادر ساخته طبيعت را بازسازي كرده و مواد شيميايي تجزيه‌پذير بدست آمده از گياهان را جايگزين سوخت فسيلي كنند.


برچسب: ، اخبار فناوري هاي روز دنيا، انواع فناوري جهان، تازه هاي تكنولوژي، تحقيق در مورد فناوري، فناوري جديد دنيا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۵۳:۰۱ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :